Przejdź do treści

Klawisze Dostępności

  • Wersja kontrastowa: Alt  i  1
  • Przejdź do treści strony: Alt i 2
  • Mapa Witryny: Alt i 3
  • Wyszukiwarka: Alt i W

Zamiast klawisza Alt możesz użyć H

Twoja sugestia

Masz pomysł jak usprawnić naszą witrynę lub chcesz zgłosić problem? Skorzystaj z poniższego formularza!
Powiatowy Urząd Pracy w Łasku

Powiatowy Urząd Pracy
w Łasku

ul. Objazdowa 4
98-100 Łask

tel. 43 675 17 20
e-mail:

zobacz dojazd
Powiat łaski - herb
wyszukiwanie ofert pracy

Kalendarium

przejdź do kolejnego miesiąca przejdź do kolejnego miesiąca
PnWtŚrCzPtSbN
1234
56
7
891011
12131415161718
19202122232425
262728
29
30
Kalendarium

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać aktualne oferty pracy, dodaj swój adres e-mail

wLUy0VUC8W33Xo_cB5zyRiye3enbtUxk1qX5sVVt6aMt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

CKkbny6ULvirCFyCekncPrVO7ZZR5RV6I6sk2mqlo5At-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

cMnW61NcRiVmdW4y8PCnw4LaOlDP87nBvN3Gwn6YZVwt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

5QRlM0mxHhcXd_xKaXdN_HWJdS4_rx210tT1A1qpWQMt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

jKcp9cXPiNs4xPyT5ZA6YSGXm-JK7W7MixQXxZuUq54t-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

fQb0YR0dJGELxnPAdsEIhGuGyLqNavgLYR1ULPCvE7At-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

3pOtEOlKXKEzLUsKG7UJjs_AtLQ50xg8BZpyXWO2dqEt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

FLVlrIFRbOyiRhndxJutNHqMX4-34Ee8IXtYM0jsoEot-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

VMfYeI70gmpe4M7dHdYpoOhiteZ8oqa5BiLLG1fgNqct-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

Roboty publiczne

Roboty Publiczne - to zatrudnienie bezrobotnego w okresie nie dłuższym niż 12 miesięcy przy wykonywaniu prac organizowanych przez gminy, organizacje pozarządowe statutowo zajmujące się problematyką: ochrony środowiska, kultury, oświaty, kultury fizycznej i turystyki, opieki zdrowotnej, bezrobocia oraz pomocy społecznej, a także spółki wodne i ich związki, jeżeli prace te są finansowane lub dofinansowane ze środków samorządu terytorialnego, budżetu państwa, funduszy celowych, organizacji pozarządowych, spółek wodnych i ich związków.

Do wykonywania robót publicznych mogą być kierowane osoby:

  • dłużnicy alimentacyjni,
  • bezrobotni długotrwale albo po zakończeniu realizacji kontraktu socjalnego, o którym mowa w art. 50 ust. 2 pkt 2, albo kobiety, które nie podjęły zatrudnienia po urodzeniu dziecka,
  • bezrobotni powyżej 50 roku życia,
  • bezrobotni bez kwalifikacji zawodowych, bez doświadczenia zawodowego lub bez wykształcenia średniego,
  • bezrobotni samotnie wychowujących co najmniej jednego dziecka do 18 roku życia,
  • bezrobotni, którzy po odbyciu kary pozbawienia wolności nie podjęli zatrudnienia,
  • bezrobotni niepełnosprawnych.

Bezrobotni, o których mowa w art. 49 pkt 1 i 2, (pkt.1- bezrobotnych do 25 roku życia, pkt.2 - bezrobotni długotrwale albo po zakończeniu realizacji kontraktu socjalnego, o którym mowa w art. 50 ust. 2 pkt 2, albo kobiety, które nie podjęły zatrudnienia po urodzeniu dziecka), a także bezrobotni będący dłużnikami alimentacyjnymi w rozumieniu przepisów o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, mogą zostać skierowani przez starostę, na zasadach dotyczących robót publicznych, do wykonywania przez okres do 6 miesięcy pracy niezwiązanej z wyuczonym zawodem, w wymiarze nieprzekraczającym połowy wymiaru czasu pracy, w instytucjach użyteczności publicznej oraz organizacjach zajmujących się problematyką kultury, oświaty, sportu i turystyki, opieki zdrowotnej lub pomocy społecznej.

Organizator robót publicznych składa wniosek o organizowanie robót publicznych do powiatowego urzędu pracy właściwego ze względu na miejsce wykonywania tych robót.

Szczegółowe warunki zatrudnienia i refundacji określa umowa zawarta z pracodawcą.

Według art. 2 pkt 18 Rozporządzenia Komisji (WE) Nr 800/2008 z dnia 6 sierpnia 2008 roku uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne ze wspólnym rynkiem w zastosowaniu art. 87 i 88 Traktatu (ogólne rozporządzenie w sprawie wyłączeń blokowych) /Dz.Urz. UE L 214 z 09.08.2008 r., str. 3/ pracownik znajdujący się w szczególnie niekorzystnej sytuacji to osoba, która:

  • jest bez stałego zatrudnienia za wynagrodzeniem w okresie ostatnich sześciu miesięcy, lub
  • nie ma wykształcenia ponadgimnazjalnego lub zawodowego, lub
  • jest w wieku ponad 50 lat, lub
  • jest osobą dorosłą mieszkającą samotnie, mającą na utrzymaniu co najmniej jedną osobę, lub
  • pracuje w sektorze lub zawodzie w państwie członkowskim, w którym dysproporcja kobiet i mężczyzn jest co najmniej o 25 % większa niż średnia dysproporcja we wszystkich sektorach gospodarki w tym państwie członkowskim i należy do tej grupy stanowiącej mniejszość, lub
  • jest członkiem mniejszości etnicznej w państwie członkowskim, który w celu zwiększenia szans na uzyskanie dostępu do stałego zatrudnienia musi poprawić znajomość języka, uzupełnić szkolenia zawodowe lub zwiększyć doświadczenie zawodowe.

Starosta zwraca organizatorowi robót publicznych, który zatrudnił skierowanych bezrobotnych z art. 49 pkt 2-7, a także bezrobotnych będących dłużnikami alimentacyjnymi, w rozumieniu przepisów o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, przez okres do 6 miesięcy, część kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składek na ubezpieczenia społeczne bezrobotnych w wysokości uprzednio uzgodnionej, nieprzekraczającej kwoty ustalonej jako iloczyn liczby zatrudnionych w miesiącu w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy oraz 50% przeciętnego wynagrodzenia obowiązującego w ostatnim dniu zatrudnienia każdego rozliczonego miesiąca i składek na ubezpieczenia społeczne od refundowanego wynagrodzenia

Uwaga !!!
Realizacja programu uzależniona jest od aktualnie posiadanych przez PUP Łask środków finansowych z Funduszu Pracy.

Podstawa prawna:

Dz.U. 2004 Nr 99 poz. 1001 USTAWA z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy

W razie pytań prosimy o kontakt:

Imię i nazwisko Stanowisko Telefon Adres e-mail
 Agnieszka Szkudlarek  Spec. ds. programów  tel.: 43 675 17 45  
       
  Nazwa pliku Data publikacji Rozmiar Pobierz
Kategoria: Roboty publiczne [ 6 ]
ikona DOC załącznik do umowy - wniosek o zwrot kosztów 08-01-16 13:37 33.5KB pobierz
ikona DOC Wniosek o zorganizowanie robót publicznych 08-01-16 13:37 98KB pobierz
ikona DOC Oświadczenie o otrzymaniu pomocy de minimis 08-01-16 13:37 33.5KB pobierz
ikona DOC Oświadczenie - Załącznik nr 1 do wniosku 08-01-16 13:36 29KB pobierz
ikona XLSX formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis-rozporządzenie KE nr 1407 08-01-16 13:34 77.53KB pobierz
ikona PDF Regulamin organizowania i finansowania robót publicznych 18-01-16 11:14 260.78KB pobierz
Utworzono: 2012-08-02 08:53 | Redagował: Damian Wojtaszek 2018-04-17 12:38
Drukuj Zapisz jako pdf Odwiedziny: 2550
  • cnpIiW6-8hqAjonKVBNFoVEg6SqBw03wiwaavU2jpXMRyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • E-4PYvGrBZoIeU9M2MrC1UhDsXkTYEFkb7ObOMc3VNURyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • c8rjpJZsDjAR7jU0PNMiHUaqthWNLYpxzFRrBPrlTJQRyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • a93mHiDPw6JjB3UYKO2I_SFt5V9lR3iVUkM_ZmtDFQERyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • W0EwINNARuZcza5o6N57tWheQv_Fvi6X1m5PTRsuFoURyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • cHEKhBPjy-mNVDbcqXMY7VynL_i20ijykWixYmGWcMoRyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • V7BDpN47Yuk_05kOHB80NkOFx0P1ddSRmfb7EJ8aJUQRyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • sF4OgWI5wnoI8yQG-DCs6ulepnzcDYZ_ailCSOjFzmQRyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • xtZDQNOlTU2aCLlonHzFFmyg2IF6ZmUD_wltzkGYMW0RyDUSFuHH1ckpQsm0-bulqxJZ_UyaQrwoVxF6utH1Ow

  • 63fdQrPUnp6hxK7D_gCp5NFRjGpMk1dP_iFdkf8Ob7kt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • vKOX3-bJF1rVmprQwCxdj8RtJzO1qIrpl2iY_kk8gGIt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • 4vUjrtC9Cy7zDMVbmlUZ4v6tZekVzcoAFV1Xo889HGIt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • SFA_WlJGfPhr3XTV5biU07N4L1kkEdWFQ0TgKmouBb4t-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • rjZBWX-FHSIp4VFB41ZzgiJk8x_9633ygPakbDl7oBMt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • xnagbicbB-V5_6bpqZya27ctF-lq9tbAn6ZEEQeMBFUt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • YZ_bGoq_XLBhRIJ6BW8wXewqDPdQNUpliYlozC99ks8t-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • B_Rp150marZtE2fi-MfxcK1OHYX0o8QF179BAtsw5A4t-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • CrmTYZppF3coaTZLoMNo5hpzyzfV5XYMksHtWuTO6EYt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • Epe4kPnyYh2gz2N52CdVOtZ42AJxrPlxfaB5pcwd4Xst-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

  • s8GHdElifTsWjbiPBiyEFMIc17uCXsmR9BGoyUeXPRkt-ZZ1HHgz3VuHvBc-_r93F7N3PeahMUn-KIpciT7vjg

Projektowanie stron: IntraCOM.pl

Projekt - kobieta w biznesie